czwartek, 22 lutego 2018

Emocje - lekcja biblioteczna

22 lutego odwiedziły nas 4-latki z PM 17. Podobnie jak z 5-latkami w zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o emocjach i uczuciach.

Przywitaliśmy się wierszem:
"W kole razem tu stoimy
Każdy czyjąś rękę trzyma
i dzień dobry już mówimy
tak zabawa się zaczyna"


Wprowadzeniem do zajęć była książeczka z serii o Kubusiu Puchatku "Mów co czujesz"



 Po krótkiej rozmowie na temat usłyszanej historii przyszedł czas na pierwszą zabawę. Dzieci otrzymały wylosowaną figurę geometryczną (były cztery rodzaje: żółte koło, niebieski prostokąt, zielony kwadrat i czerwony trójkąt). Każda z tych kolorowych figur oznaczała inną emocję: żółte koło- radość, niebieski prostokąt – smutek, czerwony trójkąt- złość, i zielony kwadrat – strach. Przy pomocy tych figur przedszkolaki miały pokazać jak by się czuły gdyby przydarzyła się im jedna z czytanych przez bibliotekarza sytuacji.





  Kolejną zabawą było odczytywanie emocji Jasia z krótkiego opowiadania. Przedszkolakom rozdano po jednej ilustracji obrazującej uśmiechnięte, rozzłoszczone lub smutne dziecko. W zależności od tego jak czuł się Jaś z opowiadania, tak dzieci podnosiły do góry odpowiedni obrazek. 





  
W czasie naszych spotkań nie może zabraknąć pracy plastycznej. Każde dziecko otrzymało kartkę z konturami 3 twarzy dziecięcych. Zadanie polegało na domalowaniu odpowiednich emocji: złość, radość i smutek.





 Dziękujemy Wam za miłe spotkanie i czekamy na kolejne :)


Emocje - lekcja biblioteczna

15 lutego odwiedziły nas 5-latki z PM 17.

Z przedszkolakami przywitaliśmy się wierszem:
"W kole razem tu stoimy
Każdy czyjąś rękę trzyma
i dzień dobry już mówimy,
tak zabawa się zaczyna"
 Nasze kolejne spotkanie dotyczyło emocji. Wprowadzeniem do zajęć był wierszyk pokazywanka- bibliotekarz czytał wiersz i pokazywał różne gesty (np. płacz), a dzieci powtarzały gesty. 
Po tym wstępie rozmawialiśmy czym są emocje, co jest ich źródłem. Ważne jest to co robimy z emocjami i w jaki sposób okazujemy je innym.

Przedszkolaki lubią różne zabawy. Podczas pierwszej dzieci otrzymały wylosowaną figurę geometryczną (były cztery rodzaje: żółte koło, niebieski prostokąt, zielony kwadrat i czerwony trójkąt). Każda z tych kolorowych figur oznaczała inną emocję: żółte koło- radość, niebieski prostokąt – smutek, czerwony trójkąt- złość, i zielony kwadrat – strach. Przy pomocy tych figur przedszkolaki miały pokazać jak by się czuły gdyby przydarzyła się im jedna z czytanych przez bibliotekarza sytuacji.
 





 Kolejną zabawą było odczytywanie emocji Jasia z krótkiego opowiadania. Przedszkolakom rozdano po jednej ilustracji obrazującej uśmiechnięte, rozzłoszczone lub smutne dziecko. W zależności od tego jak czuł się Jaś z opowiadania, tak dzieci podnosiły do góry odpowiedni obrazek.






 W czasie naszych spotkań nie może zabraknąć pracy plastycznej. Tym razem każde dziecko otrzymało kartkę z konturami 5 twarzy dziecięcych. Na naszą prośbę miały domalować odpowiednie minki pokazujące: złość, radość, strach, smutek, zdziwienie.



 Na koniec zajęć przeczytaliśmy książeczkę z serii o Kubusiu Puchatku –„Mów co czujesz”


Dziękujemy Wam za wspólnie spędzony czas :)

Blogi bibliotek dla dzieci