wtorek, 18 kwietnia 2017

W bibliotece każdy znajdzie coś dla siebie - zajęcia

Tuż przed Świętami, 11.04, odbyła się lekcja biblioteczna dla kl. 0c ze Szkoły Podstawowej nr 12 pod tytułem: "W bibliotece każdy znajdzie coś dla siebie".

Rozpoczęliśmy od podstawowych informacji o bibliotece i omówienia układu księgozbioru. 
Dzieci dowiedziały się gdzie znajdują się książki dla poszczególnych grup wiekowych oraz literatury popularnonaukowej, a także czym się różnią. 
Mówiliśmy: czym i po co jest sygnatura, jak ważny jest porządek na bibliotecznych półkach, gdzie szukać znaków świadczących o przynależności książki do biblioteki, co kryje się pod kodem kreskowym w książce oraz na karcie bibliotecznej. 
Kolejnym punktem była zabawa „Prawda-fałsz", w której dzieci tupały gdy wypowiedziane zdanie dotyczące biblioteki było nieprawdziwe, a klaskały gdy uznały zdanie za prawdziwe.
 Zerówkowicze rozwiązywali labirynt pomagając Franklinowi dotrzeć do książki. 
Na tablicy czekały dwa zadania: 
1. „Coś poszło nie tak”, w którym tytuły znanych bajek były pozmieniane i należało podać je w wersji prawidłowej; 
2. „Rozsypały się tytuły” – Dzieci miały połączyć tytuły bajek. 
Czytaliśmy i powtarzaliśmy wierszyki z logopedycznego zbiorku „Wierszyki łamiące języki”. Uczniowie dowiedzieli się również czym są bibliobusy- oglądaliśmy zdjęcia bibliobusów z całego świata. Na koniec wszyscy dostali wielkanocne kolorowanki.








środa, 12 kwietnia 2017

Wiosenno-wielkanocne warsztaty

W dniach 7-8 kwietnia tworzyliśmy rózności wiosenno-wielkanocne: Zajączki, kwiaty z bibuły, kwiaty witrażykowe oraz zdobiliśmy styropianowe jajka.











Poznajemy bibliotekę

Grupę 0d ze Szkoły Podstawowej nr 12 już niedługo czeka pasowanie na czytelnika z okazji Światowego Dnia Książki. 
Nie mogło zatem zabraknąć przypomnienia sobie pewnych ważnych informacji. 
Dzieci odbyły „wycieczkę” po bibliotece, zapoznały się z układem księgozbioru, poszczególnymi działami i zbiorami. 
Każde z nich wybrało sobie książkę i omawialiśmy wygląd książki bibliotecznej. 
Szukaliśmy sygnatur, kodów i pieczątek jednocześnie tłumacząc ich znaczenie. 
Przeczytaliśmy wiersz „Tygrys w bibliotece”, mówiliśmy o tym, że w bibliotece wszystko musi być na swoim miejscu. 
Dzieci rozwiązywały labirynt, we którym Franklin musi dotrzeć do książki tak jak czytelnik w labiryncie bibliotecznym odnajduje książkę, której szuka. 
Mówiliśmy także o tym, co należy zrobić by zapisać się do biblioteki, jak wygląda karta biblioteczna, jakie są rodzaje bibliotek. 
Oglądaliśmy zdjęcia i mówiliśmy o bibliobusach. Na koniec wszyscy dostali biblioteczny ex libris. 





Blogi bibliotek dla dzieci