piątek, 28 września 2018

Bezpieczne Przedszkolaki

25 września odwiedziła nas grupa 4-latków z PM17.

Tematem naszego spotkania była bardzo ważna kwestia - bezpieczeństwo w drodze do przedszkola.
Na początku powiedzieliśmy sobie, że wychodząc z domu stajemy się uczestnikami ruchu drogowego: jedni jako piesi inni jako kierowcy czy pasażerowie. Odpowiedzieliśmy sobie na pytanie co to jest chodnik i co to jest jezdnia.
Bibliotekarz przeczytał wiersz Hanny Łochockiej "Pięć Zasad" oraz Wincentego Fabera "Światła na skrzyżowaniu". Dzięki nim dzieci dowiedziały się, w którą stronę należy odwracać główkę, aby rozejrzeć się przed przejściem na drugą stronę ulicy, a także podyskutowaliśmy o tym jakie znaczenie mają światła na sygnalizatorze.

Na zdjęciu bibliotekarz i grupa przedszkolaków

Na zdjęciu bibliotekarz czytający tekst z grupą przedszkolaków

Na zdjęciu bibliotekarz z grupą przedszkolaków

Na zdjęciu bibliotekarz wyjaśniający zasady zabawy

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują polecenia bibliotekarza

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują polecenia bibliotekarza

Dla utrwalenia tak zdobytej wiedzy dzieci obejrzały króciutką bajkę z kanału Lulek.tv "Jak przechodzić przez ulicę. Rymowanki dla dzieci".

Na zdjęciu dzieci oglądają bajkę o przechodzeniu na druga stronę jezdni

Na zdjęciu dzieci oglądajace bajkę o tym jak przechodzić na druga stron ulicy

Stałym punktem naszych zajęć są zabawy związane z tematem.
Naszą pierwszą zabawą było przejście przez ulicę. W bibliotece stworzono przejście dla pieszych oznaczone odpowiednim znakiem drogowym. Przedszkolaki miały stanąć przed przejściem, obrócić głowę w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero upewniwszy się, że nic nie jedzie mogły przejść na drugą stronę.

Na zdjęciu bibliotekarz pokazujący jak przechodzić przez pasy

Na zdjęciu bibliotekarz pokazujący jak przechodzić przez pasy

Na zdjęciu przedszkolaki same przechodzą przez

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Na zdjęciu przedszkolaki przechodzą przez pasy w bibliotece

Drugą zabawą było badanie kształtów. Każde z dzieci otrzymało kartonik z figurą geometryczną przypominającą jeden ze znaków, jakie można zobaczyć przy drodze: trójkąt (ustąp pierwszeństwa...), ośmiokąt (STOP) i kwadrat (Przejście dla pieszych). Dzieci miały nazwać swoją figurę, podać w jakim jest kolorze i do którego znaku jest podobna.


Przedszkolaki określają figury geometryczne przy okazji dopasowując je do kształtów znaków drogowych

Przedszkolaki określają figury geometryczne przy okazji dopasowując je do kształtów znaków drogowych

Przedszkolaki określają figury geometryczne przy okazji dopasowując je do kształtów znaków drogowych

Na koniec do wykonania była praca plastyczna. Przedszkolaki otrzymały wydrukowane sygnalizatory. Miały wykleić kuleczkami z bibuły kolory świateł.

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują prace plastyczną - sygnalizator (wypełniaja kółka kuleczkami bibuły w odpowiednim kolorze)

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują prace plastyczną - sygnalizator (wypełniaja kółka kuleczkami bibuły w odpowiednim kolorze)

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują prace plastyczną - sygnalizator (wypełniaja kółka kuleczkami bibuły w odpowiednim kolorze)

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują prace plastyczną - sygnalizator (wypełniaja kółka kuleczkami bibuły w odpowiednim kolorze)

Na zdjęciu przedszkolaki wykonują prace plastyczną - sygnalizator (wypełniaja kółka kuleczkami bibuły w odpowiednim kolorze)

Na zdjęciu dzieci pokazują gotowe sygnalizatory

Dziękujemy za miłe spotkanie :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Blogi bibliotek dla dzieci