Czas podsumować drugi tydzień ferii oraz feryjne konkursy.
23 stycznia (poniedziałek) odbyły się zajęcia plastyczne - tworzyliśmy makietę przestawiającą "Wyspę śniegu i lodu".
Na wyspie znaleźli się mi.n jej rdzenni mieszkańcy podróżujący psimi zaprzęgami, igloo, niedźwiedzie, wulkany, góry. Wyspa przypomina połączenie Islandii z Grenlandią 😊
25 stycznia (środa) fani tabletów i iPadów mogli wziąć udział w zajęciach z podstaw kodowania w programie Scratch Junior
26 stycznia (czwartek) nasza biblioteka zamieniła się w salon gier, a to za sprawą popołudunia w grami planszowymi:
27 stycznia (piątek) przyszedł czas na zakończenie ferii.
Podsumowaliśmy dwa konkursy, które czekały na Was przez całe ferie:
1) Konkurs okładkowy, w którym należało odgadnąć, jakie książki kryją się pod tymi cyferkami:
Po odgadnięciu odpowiedź należało wpisać tu:
W konkursie tym uczestniczyło 18 osób
2) Feryjne łamigłówki -
Składały się na nie następujące zadania:
1. Wykreślanka- należało odnaleźć i
wykreślić 26 wyrazów związanych z zimą, zimnymi miejscami na Ziemi, mroźną
pogodą, zimowymi miesiącami itp.
2.
Łączenie tytułów- Należało połączyć
wyrazy tak, by stworzyć tytuły znanych „zimowych” książek. Na przykład... "Anaruk....?", "Zima na ulicy....?"
Książki były oczywiście wystawione na terenie sali bibliotecznej.
3.
Książkowe poszukania – Należało odnaleźć
w bibliotece dwie książki- „Mapy” A.D. Mizielińskich oraz „Atlas świata” Larousse’a.
W nich do odnalezienia było kilka informacji- np. kto pierwszy zdobył biegun
Południowy, jak mówi się „Dzień dobry” w języku Innuitów czy tez jakie gatunki
pingwinów występują na Antarktydzie.
4.
Rozwiązywanie szyfru- Szyfr, którymi się
posługiwaliśmy to Ga-de-ry-po-lu-ki. Odczytane prawidłowo zdanie było pytaniem,
na którego odpowiedź należało znaleźć na terenie biblioteki.
W tym konkursie uczestniczyło 7 osób
Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody- były to książki, magnesy, breloki, zabawki... nie zabrakło również słodkiego poczęstunku 😉
Dziękujemy za Wasz udział w feryjnych zajęciach 😊😊
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz