15 lutego odwiedziły nas 5-latki z PM 17.
Z przedszkolakami przywitaliśmy się wierszem:
Nasze kolejne spotkanie dotyczyło emocji. Wprowadzeniem do zajęć był wierszyk pokazywanka- bibliotekarz czytał wiersz i pokazywał różne gesty (np. płacz), a dzieci powtarzały gesty.
Z przedszkolakami przywitaliśmy się wierszem:
"W kole razem tu stoimy
Każdy czyjąś rękę trzyma
i dzień dobry już mówimy,
tak zabawa się zaczyna"Nasze kolejne spotkanie dotyczyło emocji. Wprowadzeniem do zajęć był wierszyk pokazywanka- bibliotekarz czytał wiersz i pokazywał różne gesty (np. płacz), a dzieci powtarzały gesty.
Po tym wstępie rozmawialiśmy czym są emocje, co jest ich źródłem. Ważne jest to co robimy z emocjami i w jaki sposób okazujemy je innym.
Przedszkolaki lubią różne zabawy. Podczas pierwszej dzieci otrzymały wylosowaną
figurę geometryczną (były cztery rodzaje: żółte koło, niebieski prostokąt,
zielony kwadrat i czerwony trójkąt). Każda z tych kolorowych figur oznaczała
inną emocję: żółte koło- radość, niebieski prostokąt – smutek, czerwony
trójkąt- złość, i zielony kwadrat – strach. Przy pomocy tych figur przedszkolaki miały pokazać jak by się czuły gdyby przydarzyła się im jedna z czytanych przez bibliotekarza sytuacji.
Kolejną zabawą było odczytywanie emocji Jasia z krótkiego opowiadania. Przedszkolakom rozdano po jednej ilustracji obrazującej uśmiechnięte, rozzłoszczone lub smutne dziecko. W zależności od tego jak czuł się Jaś z opowiadania, tak dzieci podnosiły do góry odpowiedni obrazek.
W czasie naszych spotkań nie może zabraknąć pracy plastycznej. Tym razem każde dziecko otrzymało kartkę z konturami 5 twarzy dziecięcych. Na naszą prośbę miały domalować odpowiednie minki pokazujące: złość, radość, strach, smutek, zdziwienie.
Na
koniec zajęć przeczytaliśmy książeczkę z serii o Kubusiu Puchatku –„Mów co
czujesz”
Dziękujemy Wam za wspólnie spędzony czas :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz