25 września odwiedziła nas grupa 4-latków z PM17.
Tematem naszego spotkania była bardzo ważna kwestia - bezpieczeństwo w drodze do przedszkola.
Na początku powiedzieliśmy sobie, że wychodząc z domu stajemy się uczestnikami ruchu drogowego: jedni jako piesi inni jako kierowcy czy pasażerowie. Odpowiedzieliśmy sobie na pytanie co to jest chodnik i co to jest jezdnia.
Bibliotekarz przeczytał wiersz Hanny Łochockiej "Pięć Zasad" oraz Wincentego Fabera "Światła na skrzyżowaniu". Dzięki nim dzieci dowiedziały się, w którą stronę należy odwracać główkę, aby rozejrzeć się przed przejściem na drugą stronę ulicy, a także podyskutowaliśmy o tym jakie znaczenie mają światła na sygnalizatorze.
Dla utrwalenia tak zdobytej wiedzy dzieci obejrzały króciutką bajkę z kanału Lulek.tv "Jak przechodzić przez ulicę. Rymowanki dla dzieci".
Stałym punktem naszych zajęć są zabawy związane z tematem.
Naszą pierwszą zabawą było przejście przez ulicę. W bibliotece stworzono przejście dla pieszych oznaczone odpowiednim znakiem drogowym. Przedszkolaki miały stanąć przed przejściem, obrócić głowę w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero upewniwszy się, że nic nie jedzie mogły przejść na drugą stronę.
Drugą zabawą było badanie kształtów. Każde z dzieci otrzymało kartonik z figurą geometryczną przypominającą jeden ze znaków, jakie można zobaczyć przy drodze: trójkąt (ustąp pierwszeństwa...), ośmiokąt (STOP) i kwadrat (Przejście dla pieszych). Dzieci miały nazwać swoją figurę, podać w jakim jest kolorze i do którego znaku jest podobna.
Na koniec do wykonania była praca plastyczna. Przedszkolaki otrzymały wydrukowane sygnalizatory. Miały wykleić kuleczkami z bibuły kolory świateł.
Tematem naszego spotkania była bardzo ważna kwestia - bezpieczeństwo w drodze do przedszkola.
Na początku powiedzieliśmy sobie, że wychodząc z domu stajemy się uczestnikami ruchu drogowego: jedni jako piesi inni jako kierowcy czy pasażerowie. Odpowiedzieliśmy sobie na pytanie co to jest chodnik i co to jest jezdnia.
Bibliotekarz przeczytał wiersz Hanny Łochockiej "Pięć Zasad" oraz Wincentego Fabera "Światła na skrzyżowaniu". Dzięki nim dzieci dowiedziały się, w którą stronę należy odwracać główkę, aby rozejrzeć się przed przejściem na drugą stronę ulicy, a także podyskutowaliśmy o tym jakie znaczenie mają światła na sygnalizatorze.
Dla utrwalenia tak zdobytej wiedzy dzieci obejrzały króciutką bajkę z kanału Lulek.tv "Jak przechodzić przez ulicę. Rymowanki dla dzieci".
Stałym punktem naszych zajęć są zabawy związane z tematem.
Naszą pierwszą zabawą było przejście przez ulicę. W bibliotece stworzono przejście dla pieszych oznaczone odpowiednim znakiem drogowym. Przedszkolaki miały stanąć przed przejściem, obrócić głowę w lewo, w prawo i jeszcze raz w lewo i dopiero upewniwszy się, że nic nie jedzie mogły przejść na drugą stronę.
Drugą zabawą było badanie kształtów. Każde z dzieci otrzymało kartonik z figurą geometryczną przypominającą jeden ze znaków, jakie można zobaczyć przy drodze: trójkąt (ustąp pierwszeństwa...), ośmiokąt (STOP) i kwadrat (Przejście dla pieszych). Dzieci miały nazwać swoją figurę, podać w jakim jest kolorze i do którego znaku jest podobna.
Na koniec do wykonania była praca plastyczna. Przedszkolaki otrzymały wydrukowane sygnalizatory. Miały wykleić kuleczkami z bibuły kolory świateł.
Dziękujemy za miłe spotkanie :)
Komentarze
Prześlij komentarz